بهشتی مظلوم زیست و مظلوم مرد !!!!

بهشتی مظلوم زیست و مظلوم مرد، به خاطر این‏که در دوران زندگی‏ش کسی به عمق و والایی شخصیت این مرد پی نبرد. شهیدبهشتی واقعا یک انسان برجسته ‏ای بود در همه ابعاد.
ما آگاهانه درراه با شرف زیستن،سرافراززیستن،خدایی زیستن،باخودبودن وازآن خودبودن همه این رنج ها راتا آن افق دوربه جان خریده ایم (شهیدبهشتی)

هنوزسه سال ازشروع انقلاب اسلام نگذشته بود که مردی بزرگ و مظلوم از میان ما رفت تقریبا چند روز بعد از فرار بنی صدر و رجوی بود که با کینه ای که از این شهید عزیز داشتند درصدد شهادت ایشان برآمدند و به زعم خود میخواستند انقلاب را به زانو دربیاورند. به نظر من شاید هیچکس از مسئولین به اندازه بهشتی مظلوم نبود. خیلی ها بعد از شهادتش پی به شخصیت والای او بردند جمله ای از این شهید است که هیج وقت از ذهن من بیرون نمیرود و بیان این جمله توسط شهید مشخص میگردد که چقدر از برخوردهای منافقانه درعذاب بوده است ایشان میفرمود: (من تلخی برخورد صادقانه را به شیرینی کاذب منافقانه ترجیح می دهم )
ادامه نوشته

نقش پروتئین ها در حافظه بلندمدت

دانشمندان مؤسسه تحقیقاتی اسکریپس (TSRI) دانشگاه کالیفرنیا، موفق به کشف گروهی از پروتئین های ضروری برای شکل گیری حافظه بلند مدت شدند.

ادامه نوشته

۱۰ بیماری روانی و باورهای غلط درمورد آنها!!!

 

ادامه نوشته

آب بنوشيد، به چند دليل!!!

مصرف آب کافي، خطر حمله قلبي را کاهش مي دهد.
آب بنوشيد، به چند دليل
آب مايه حيات است و زندگي بدون آن ناممکن است. اگر چه مصرف آب مانع از بروز برخي بيماري هاي مهلک نمي شود اما بسياري از مشکلات جسمي را برطرف مي کند.
در اين مطلب به نقل از «Prevention» به چند خاصيت آب اشاره شده است.

افزايش هوشياري: به عقيده برخي از محققان کمبود آب، تنها و شايع ترين علت خستگي مفرط در طول روز است. بنابراين، اگر هنگام ظهر احساس خواب آلودگي کرديد، يک ليوان آب بنوشيد. تنها ۲ درصد کمبود آب، براي حافظه کوتاه مدت مشکلاتي ايجاد مي کند و قدرت تمرکز را کاهش مي دهد.

تنظيم کننده روند سوخت و ساز: اگر قصد کاهش وزن داريد، آب بنوشيد تا قدرت چربي سوزي بدن افزايش يابد. نتايج بررسي ها نشان مي دهد با مصرف نيم ليتر آب، ميزان سوخت چربي در مردان و زنان سالم ۳۰درصد افزايش مي يابد. افزايش سوخت و ساز در عرض ۱۰ دقيقه پس از مصرف آب رخ مي دهد و ۴۰ دقيقه بعد به حداکثر خود مي رسد. در مقابل کمبود آب روند سوخت و ساز چربي را تا ۳ درصد کاهش مي دهد. با نوشيدن يک يا ۲ ليوان آب، معده پر مي شود و در نتيجه فرد کمتر غذا مي خورد.

محافظت از قلب: مصرف آب کافي، خطر حمله قلبي را کاهش مي دهد. نتايج تحقيقات ۶ ساله محققان آمريکايي نشان مي دهد، افرادي که روزي بيش از ۵ ليوان آب مي نوشند در مقايسه با افرادي که روزانه کمتر از ۲ ليوان آب مي نوشند، ۴۱ درصد کمتر در معرض حمله قلبي و مرگ ناشي از آن هستند. مصرف آب مي تواند خطر بروز سرطان کولون را تا ۴۵ درصد و سرطان مثانه را تا ۵۰ درصد کاهش دهد.

پيشگيري از سردرد: شدت درد ميگرن را مي توان با مصرف کافي آب کاهش داد. تقويت کننده فعاليت مغزي: مغز براي اين که درست عمل کند نياز به اکسيژن زيادي دارد و با مصرف آب زياد اين اکسيژن تامين مي شود. مصرف کافي آب عملکرد شناختي را تا ۳۰درصد افزايش مي دهد.

نکته
مصرف آب وتعادل مايعات بدن
همواره براي کاهش اشتها، کاهش چربي و عملکرد مناسب کبد توصيه مي شود که در طول روز از آب کافي و مايعات استفاده شود، اما کمتر به اين موضوع اشاره مي شود که مصرف آب کافي باعث تعادل مايعات بدن مي شود. اگر به ميزان کافي آب ننوشيم، بدن در واکنش به اين کمبود آب را در بدن محبوس مي کند.
آب در فضاهاي بين سلولي ذخيره مي شود و اين امر باعث ورم دست و پا خواهد شد. از طرفي ميزان نياز بدن به آب به ميزان مصرف نمک بستگي دارد.
بدن تحمل غلظت معيني از املاح و از جمله سديم را دارد و هر چه نمک بيشتري مصرف شود ، بدن تلاش بيشتري مي کند و اگر آب کافي مصرف شود، کليه ها بدون تحمل بار اضافه همراه مايعات، نمک را دفع مي کنند.

خوددرمانی وسواس!!!

در این مقاله، قصد داریم با ارائه‌ی انواع راه‌های خوددرمانی، عزیزانی که از این بیماری رنج می‌برند را یاری رسانیم تا بتوانند از مشکل وسواس رهایی یابند.
خوددرمانی وسواس
ادامه نوشته

وسواس یك سرطان روانی است!!!!

افراد دارای شخصیت وسواسی دایم كار می‌كنند، همواره خود را وقف كار می‌كنند به تصور اینكه از صبح تا شب مفید باشند. در واقع به نوعی احساس مسئولیت مرضی دارند، برای مسایل كوچك به شدت احساس گناه می‌كنند، شاید در دید مردم عادی به شدت مسئولیت‌پذیر باشند ولی ادامه این روند مانع حركت در مسیر صحیح زندگی می‌شود.
وسواس یك سرطان روانی است
ادامه نوشته

بدن، کمبودهای تغذیه ای را اعلام می کند!!!

بدن، کمبودهای تغذیه ای را اعلام می کند!

هرم غذایی
اینکه در برنامه روزانه مصرف ۵ وعده میوه و سبزی توصیه می‌شود، اما اغلب ما با کمبودهای تغذیه ای مواجهیم.
اینکه در برنامه روزانه مصرف ۵ وعده میوه و سبزی توصیه می‌شود، اما اغلب ما با کمبود ویتامین و مواد معدنی مواجهیم. در این مطلب به چند بیماری ناشی از کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی به عنوان علامت بدن برای رفع آن کمبود اشاره شده است.
ادامه نوشته

درد دندان!!!

توصیه های یک دندانپزشک درباره دندان درد شبانه

دندان درد
تأثیر استفاده از اسپری‌ها در کاهش درد دندان ها عمدتاً روانی است.


ادامه نوشته

مبارزه با چرندیات!


سلام دوستان؛

اخیرا سایتی را پیدا کردم، که در آن به بررسی مسائلی میپردازه که متاسفانه در بین مردم و مخصوصا در اینترنت بسیار رواج پیدا کرده، اما در واقع این مطالب دروغی بیش نیستند. وقتی که مطالب این سایت رو مطالعه کردم، متوجه شدم که ما چقدر ساده هستیم و چقدر زود همه چیز رو باور میکنیم.

آدرس سایت:

http://www.gomaneh.com


این هم چند نمونه از مطالبی که خیلی جالب بودند:


این تصویر پیامبر اسلام (ص) نیست!


بنی آدمی که در سازمان ملل پیدا نمی شود!


حسین پناهی، مگسی را نکشته است!


دکتر حسابی و داستانهای غلو آمیز


ضریب هوشی ایرانیان چقدر است؟


خواص موز در رفع افسردگی و استرس!!!!

انجمن ملی سلامت روانی آمریکا : پروتئین تریپتوفان موجود در موز باعث آرامش می شود.
ادامه نوشته